Ponad 50 tys. gości, 26 wydarzeń i 15 tys. rozdanych publikacji – to bilans letniej akcji Punktu Informacji Europejskiej – Europe Direct w Słupsku, który podczas wakacji otworzył swój mobilny oddział w nadbałtyckiej Ustce. Turyści mogli liczyć nie tylko na rzetelną informację o UE, ale również uczestniczyć w grach, zabawach i konkursach. Najlepsi w rywalizacji otrzymywali nagrody.
3 lipca 2019 roku Jacek Graczyk – Burmistrz Miasta Ustki zainaugurował w Urzędzie miasta Ustka działalność Punktu, przedstawiając harmonogram przewidzianych działań podczas konferencji prasowej.
Mobilny Punkt w Ustce przez okres całych wakacji letnich działał przy Centrum Aktywności Twórczej w Ustce, na promenadzie, Centrum Informacji Turystycznej, Bibliotece Miejskiej w Ustce, a także w Urzędzie Miasta Ustka . Wszystko po to by nie tylko urozmaicić czas turystom przygotowanymi quizami i konkursami dla najmłodszych, ale także by móc porozmawiać o przyszłości Europy. W ramach funkcjonowania Punktu odbywały się indywidualne konsultacje dotyczące m.in. możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych, praw przysługującym obywatelom w państwach członkowskich, możliwości studiowania zagranicą czy kampanii #EUandME czy EUinvest. Dodatkowo chętni mogli wziąć udział w lekcjach europejskich oraz grze miejskiej.
Mobilny Punkt w Liczbach:
- Liczba osób, która skorzystała z działań Punktu: 50000
- Liczba zorganizowanych wydarzeń: 26
- Liczba dni, w których działał Mobilny Punkt: 20
- Liczba godzin pracy Mobilnego Punktu: 80
- Liczba rozdanych Publikacji: 15000
- Liczba rozdanych nagród rzeczowych: 2000