Maniek Wodny Maniak
Komisja Europejska zamieściła w internecie nowy film (Link ) stanowiący część kampanii „Generation Awake!”, której celem jest ostrzeżenie konsumentów o niebezpieczeństwie, jakie stwarzają niezrównoważone modele konsumpcji.

W filmie występuje Maniek Wodny Maniak – neurotyczne wiaderko, które wypowiada się na temat nadmiernego zużycia wody. Film odsyła do wielojęzycznej strony internetowej Generation Awake (Link ), której zadaniem jest pobudzenie refleksji obywateli na temat ich nawyków konsumpcyjnych oraz pomoc w ich zmianie, tak aby ich styl życia stał się bardziej zrównoważony.

W tym roku pojawią się także inne elementy kampanii, w tym nowa zakładka na stronie internetowej poświęcona tzw. śladowi wodnemu towarów – to informacja o ilości wody potrzebnej do wyprodukowania np. dżinsów, hamburgera czy piwa. We wrześniu 2012 r. ogłoszony zostanie konkurs otwarty na najlepszy film wideo, zaś wczesną jesienią odbędą się imprezy masowe, których celem będzie zmiana zachowania osób we Włoszech, Holandii, Rumunii i Hiszpanii.